WDN 1-5 tomów
Opracowań nauczycieli
Opracowania materiałów własnych nauczycieli w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Materiały zawierają 5 tomów, obejmują lata 2003/2004 (T.1), 2004/2005 (T.2), 2005/2006 (T.3), 2006/2007 (T.4) i 2007/2008 (T.5). Zostały podzielone na działy: Pedagogika, Scenariusze zajęć dla klas 1-3 szkoły podstawowej, Scenariusze zajęć dla klas 4 - 6 szkoły podstawowej i gimnazjum, Bibliografie.
PEDAGOGIKA
Adamska Ewa, Horak Jolanta, Rybczyńska Anna 2005/2006
Zestaw ćwiczeń w czytaniu. (T.3: EA, JH, AR 1)
Bejnarowicz Marzena 2003/2004
Plan wychowawczy klasy drugiej w roku szkolnym 2003/2004. (T.1: BM 1)
Brembor Jolanta 2004/2005
Plan pracy wychowawcy klasowego w trzyletnim cyklu kształcenia gimnazjalnego. (T.2: BJ 1)
Holona Justyna: 2003/2004
Jak wspierać rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym? (T.1: HJ 1)
Holona Justyna: 2003/2004
Multimedia źródłem informacji w edukacji wczesnoszkolnej. (T.1:HJ 2)
Holona Justyna: 2003/2004
Okres adaptacji ucznia w klasie pierwszej. (T.1: HJ 3)
Holona Justyna: 2003/2004
Przemoc i agresja w filmach rysunkowych. (T.1: HJ 5)
Holona Justyna: 2003/2004
Rola telewizji w wychowaniu dziecka. (T.1: HJ 6)
Holona Justyna: 2003/2004
Trudności w czytaniu i pisaniu. (T.1: HJ 8)
Holona Justyna: 2003/2004
Uczeń i komputer. (T.1: HJ 9)
Horak Jolanta 2004/2005
PLAN WYCHOWAWCZY: Opracowany w oparciu o szkolny program wychowawczy 2004/2005. (T.2: HJ 5)
Jańczk Izabella, Rybczyńska Anna 2005/2006
Scenariusz warsztatów szkoleniowych w ramach WDN na temat: Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym.
(T.3: IJ, AR 1)
Jańczak Izabella 2006/2007
Scenariusz szkolenia w ramach WDN na temat „Przygotowanie narzędzi do mierzenia i diagnozowania umiejętności uczniów podczas hospitacji diagnozujących” (T.4: IJ1)
Koteja Bożena 2007/2008
Jak być dobrym wychowawcą (T.5: BK1 )
Koteja Bożena: 2003/2004
Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i nawiązanie kontaktu z jego rodzicami.(T.1: KB 1)
Małek Magdalena 2006/2007
Materiały dydaktyczne: Ewaluacja w procesie dydaktycznym + płyta CD ROM
(T.4: MM1)
Małek Magdalena 2006/2007
Materiały ze szkolenia „Prawa ucznia, a prawa nauczyciela – moralne aspekty życia szkoły” + płyta CD ROM (T.4: MM4 )
Mazur Ewa: 2003/2004
Sprawozdanie z sesji popularnonaukowej ”Moje miasto Chorzów w ujęciu historyczno-przestrzennym.(T.1: ME 1)
Myrcik Małgorzata: 2003/2004
Zasady żywienia w poszczególnych okresach cyklu szkoleniowego uczniów klas sportowych. (T.1: MM 1)
Najgebauer Ewa: 2003/2004
O trudnościach wychowawczych u dzieci w okresie dojrzewania: Referat skierowany do rodziców. (T.1: NE 1)
Najgebauer Ewa, Płonka Maria: 2003/2004
Materiały dotyczące pracy wychowawczej z uczniem uzależnionym: Adresy internetowe. Bibliografia. (T.1: NE, PM 1)
Solga Jolanta: 2003/2004
Rozwijanie umiejętności czytania dzieci w młodszym wieku szkolnym.
(T.1: SJ 1)
Solga Jolanta: 2003/2004
Wybrane techniki plastyczne: materiały pomocnicze dla nauczycieli.(T.1: SJ 2)
Stokłosa Joanna: 2003/2004
Materiały dotyczące pracy i funkcjonowania świetlicy szkolnej – nie tylko dla wychowawców świetlicy. (T.1: St.J 1)
Stokłosa Joanna 2005/2006
Arteterapia w nauczaniu zintegrowanym (T.3: JS 1)
Stokłosa Joanna 2005/2006
Metody aktywizujące w pracy z uczniem (T.3: JS 2 )
Stokłosa Joanna 2007/2008
Techniki Celestytna Freineta (T.5: JS1 )
Stokłosa Joanna 2006/2007
Wykorzystanie technik Dennisona na zajęciach dydaktyczno-wychowawczych
(T.4: JS1 )
Stokłosa Joanna 2006/2007
Funkcjonowanie dziecka z zespołem ADHD (T.4: JS2)
Szymura Beata 2004/5005
Biblioterapia. (T.2: SzB 1)
Szymura Beata 2004/5005
Jak przygotować publikacje do druku. ( T.2: SzB 2)
Szymura Beata 2005/2006
Jak rozbudzić zainteresowania czytelnicze i zaprzyjaźnić dziecko z książką? Poradnik. (T.3: BSz 1 )
Szymura Beata 2006/2007
Awans zawodowy nauczyciela - słownik niektórych terminów (T.4: BSz1 )
Wons Justyna 2004/2005
Zestaw ćwiczeń doskonalących aparat mowy uczniów. (T.2: WJ 1)
Wons Justyna 2004/2005
Jak doskonalić umiejętność pisania? (T.2: WJ 2)
Witek – Kulawik Rita: 2003/2004
Cykl zajęć promujących bezpieczeństwo i ochronę zdrowia i życia dziecka.
(T.2: W-KR 1)
Witek – Kulawik Rita: 2003/2004
Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. (T.2: W-KR 2)
Wydmuch Grażyna 2005/2006
Awans zawodowy nauczyciela: przygotowanie do awansu zawodowego.
(T.3: GW1)
Zimnik Aleksandra 2006/2007
Metody nauczania i formy pracy – klasyfikacja (T.4:AZ1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
DLA KLAS 1-3 SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Adamska Ewa 2007/2008
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 1: Podziwiamy kolorowe motyle. (T.5: EA1 )
Adamska Ewa 2007/2008
Scenariusz zajeć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie drugiej w zakresie diagnozowania umiejętności rozwiązywania zadań z treścią : Matematyczne przygody Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. (T.5: EA2 )
Adamska Ewa 2007/2008
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie trzeciej : Dobre obyczaje - tradycje śląskie. (T.5: EA3 )
Adamska Ewa 2007/2008
Scenariusz zajęć zintegrowanych – odbytych w dniu 5.03.2004: Marzymy o przyszłym zawodzie. (T.5: EA4 )
Bejnarowicz Marzena 2004/2005
Niepełnosprawni są wśród nas: Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie III. (T.2: BM 1)
Holona Justyna: 2003/2004
Origami – sztuka składania papieru. (T.1: HJ 4)
Holona Justyna: 2003/2004
Scenariusze lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących w nauczaniu zintegrowanym. (T.1: HJ7)
Horak Jolanta 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I realizowany w ramach projektu edukacyjnego włączenia uczniów klas I-III do akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. (T.2: HJ 3)
Horak Jolanta 2004/2005
Poznajmy się, jesteśmy klasą: Scenariusz spotkania z rodzicami. (T.2: HJ 1)
Horak Jolanta 2004/2005
Scenariusz powitania pierwszaków w szkole. (T.2: HJ 2)
Horak Jolanta 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I realizowany w ramach projektu edukacyjnego włączenia uczniów klas I-III do akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. (T.2: HJ 3)
Horak Jolanta 2004/2005
Środowisko rodzinne, a rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w młodszym wieku szkolnym. (T.2: HJ 4)
Jańczak Izabella 2005/2006
Scenariusz turnieju sprawnościowego „Wiosna wkoło-ćwicz wesoło” dla uczniów klas drugich z okazji Dnia Promocji Zdrowia. (T.3: IJ 1 )
Jańczak Izabella 2005/2006
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie drugiej: obejmujący obszar aktywności społeczno-przyrodniczej, polonistycznej, muzyczno-ruchowej, plastyczno-technicznej. Temat: Barwy października. (T.3: IJ 2 )
Jańczak Izabella 2005/2006
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie drugiej obejmujący obszar aktywności społeczno-przyrodniczej, polonistycznej, muzycznej, plastyczno-technicznej. Temat: Wiosna w ogrodzie. (T.3: IJ 3 )
Jaworska – Sęk Elżbieta: 2003/2004
Scenariusze zajęć z edukacji europejskiej na następujące tematy: 1. Tak Unii Europejskiej. 2.Poznaję Europę poprzez zabawki i bajki. 3. Moje prawa i obowiązki w rodzinie. (T.1: J-SE 1)
Jaworska-Sęk Elżbieta 2004/2005
Edukacja europejska: scenariusz zajęć dla klasy I. Poznajemy Europę poprzez sport. (T.2: J-S E 1)
Jaworska-Sęk Elżbieta 2004/2005
Edukacja europejska: Scenariusz zajęć dla klasy I. Urządzamy europejski plac zabaw. (T.2: J-S E 2)
Jaworska-Sęk Elżbieta 2004/2005
Edukacja europejska: scenariusz zajęć dla klas I. Nasze podróże małe i duże po Europie. Wyjeżdżamy do Grecji. (T.2: J-S E 3)
Jaworska-Sęk Elżbieta 2004/2005
Scenariusz uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego. Powitanie pierwszaków
(T.2: J-S E 4)
Jańczak Izabella, Witek Beata, Wons Justyna 2004/2005
Ćwiczenia dla dzieci w młodszym wieku szkolnym w kształtnym pisaniu i kaligrafii: scenariusz warsztatów szkoleniowych w ramach WDN.
(T.2: JI,WB.WJ 1)
Jańczak Izabella 2004/2005
Ćwiczenia rozwijające wzajemne relacje w grupie. (JI 1)
Jańczak Izabella 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie pierwszej ( obejmujący obszar aktywności polonistycznej, regionalnej, społeczno-przyrodniczej) +opracowanie na CD. (T.2: JI 2)
Jańczak Izabella 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie pierwszej realizujących program profilaktyki. (Poznajmy się wzajemnie). (T.2: JI 3)
Jańczak Izabella 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie pierwszej (obejmujący obszar aktywności społeczno-przyrodniczej, polonistycznej, muzyczno-ruchowej, matematycznej). Zajęcia otwarte dla rodziców. (T.2: JI 4)
Jańczak Izabella 2004/2005
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie trzeciej (obejmujący obszar aktywności społeczno-przyrodniczy , polonistycznej, muzyczno-ruchowej, plastyczno-technicznej): Mój dziecięcy świat. W drużynie zuchowej. (T.2: JI 5)
Przybylska Bożena: 2003/2004
Scenariusze lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących w nauczaniu
zintegrowanym. (T.1: PB 1)
Tomecka Joanna 2004/2005
Konspekty zajęć [plastycznych] integrujących grupę, na dobry klimat w grupie. (T.2: TJ 1)
Witek Beata: 2003/2004
Scenariusze zajęć oparte na metodach aktywizujących. (T.1: WB 1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
DLA KLAS 4 – 6 SZKOŁY PODSTAWOWEJ i GIMNAZJUM
Hanke Sebastian: 2003/2004
Warmers – ideas for warm-up activities in a foreign language class = Rozgrzewki językowe – wybór ćwiczeń do zastosowania na lekcji języka obcego. (T.1: HS 1)
Małek Magdalena 2006/2007
Przepisy gier zespołowych – sygnalizacja sędziowska na płycie CD ROM: zawiera płyty CD ROM: (T.4: MM2)
- Piłka ręczna
- Piłka nożna
Koszykówka: Prezentacja na płycie CD ROM
Siatkówka: Prezentacja na płycie CD ROM
Małek Magdalena 2006/2007
Współczesne metody relaksacji + CD ROM z muzyką relaksacyjną
(T.4: MM3)
Ledwoń Grażyna 2005/2006
Realizacja szkolnego programu profilaktyki zdrowotnej: (T.3: GL 1)
Scenariusze zajęć:
Czy świat potrzebuje żywności zmodyfikowanej genetycznie?
Czy komputer może być dla nas zagrożeniem?
Jak skutecznie odmawiać, gdy ktoś namawia nas do złego.
Samotność i odrzucenie.
ANKIETA do wykorzystania na godzinie wychowawczej w ramach realizacji Szkolnego Programu Profilaktycznego: Ankieta badająca ilość czasu, który uczniowie spędzają przy komputerze i telewizji.
Scenariusz lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych przeprowadzonych w ramach WDN.
Konspekt lekcji wychowawczej w gimnazjum w ramach realizacji Szkolnego
Programu Profilaktyki: Alkohol czy niewola na własne życzenie.
Scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą w klasie gimnazjalnej do realizacji w ramach realizacji Szkolnego Programu Profilaktyki: Jak żyć bez ryzyka AIDS?
Ledwoń Grażyna 2006/2007
Chorzów i jego parki. (T.4: GL1 )
Ledwoń Grażyna 2006/2007
Rola zajęć terenowych i cele wytyczenia ścieżki dydaktycznej. (T.4: GL2)
Ledwoń Grażyna 2006/2007
Stawiam na zdrowie (T.4: GL3)
Ledwoń Grażyna 2006/2007
Szkolny konkurs między przedmiotowy dla gimnazjalistów realizowany metodą projektu (T.4: GL 4)
Ledwoń Grażyna 2006/2007
Środowisko przyrodnicze okolic szkoły (T.4: GL5)
Mazur Ewa: 2003/2004
Konspekt lekcji języka polskiego z kultury języka. (T.1: ME 2)
Poznańska Maria 2004/2005
Ruch olimpijski – znaki szczególne. Materiały dla nauczycieli do wykorzystania na lekcjach wychowawczych lub historii. (T.2: PM 1)
BIBLIOGRAFIE
Szyguła Ewa: 2003/2004
Agresja i przemoc dzieci i młodzieży: Zestawienie tematyczne w wyborze.
(T.1: SzE 1)
Szyguła Ewa
Gry i zabawy literackie rozwijające zainteresowania czytelnicze ( Bibliografia z adnotacją zalecającą ).(T.1: SzE 2)
Szyguła Ewa
Internet i multimedia w nauczaniu: Zestawienie tematyczne w wyborze.
(T.1: SzE 3)
Szyguła Ewa
Multimedia w edukacji wczesnoszkolnej: Zestawienie tematyczne w wyborze. (T.1: SzE 4)
Szyguła Ewa
Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze oraz nawiązanie kontaktu z jego rodzicami. ( Bibliografia z adnotacją zalecającą). (T.1: SzE 5)
Szyguła Ewa
Przemoc w rodzinie: Zestawienie tematyczne w wyborze. (T.1: SzE 6)
Szyguła Ewa
Scenariusze zajęć z użyciem komputera i innych mediów: Zestawienie tematyczne w wyborze. (T.1: SzE 7)
Szyguła Ewa
Treści prozdrowotne w grach i zabawach ruchowych: Bibliografia z adnotacją zalecającą. (T.1: SzE 8)
Szyguła Ewa
Edukacja europejska – bibliografia w wyborze. (T.2: SzE 4) 2004/2005
Wydmuch Grażyna 2006/2007
Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo: zestawienie bibliograficzne
(T.4: GW1)
Wydmuch Grażyna 2006/2007
Praca wychowawcza nauczyciela: zestawienie bibliograficzne (T.4: GW2 )
Wydmuch Grażyna 2007/2008
Promocja zdrowego stylu życia: bibliografia (T.5: GW1 )
Wydmuch Grażyna 2007/2008
Wychowanie fizyczne alternatywą dla zachowań patologicznych: bibliografia
(T.5: GW2)